polska

21 травня 2018
IDR:
0.00
RON:
6.65
RUB:
0.40
NZD:
18.06
ILS:
7.28
MXN:
1.32
HRK:
4.17
IRR:
0.00
INR:
0.38
PLN:
7.17
EGP:
1.46
EUR:
30.80
USD:
26.14
HKD:
3.33
KRW:
0.02
BGN:
15.75
BYN:
13.10
THB:
0.81

Закони для транзитних авто – на які зміни слід очікувати найближчим часом?

  • Оксана Чіх, редакторка "Порталу А4"

avto

Відповідно до українського законодавства, власники авто з так званими "транзитними" номерами змушені перетинати кордон щоп'ять днів, аби узаконити перебування свого транспортного засобу на території України. Оскільки таких автомобілів стає все більше, митні переходи на кордоні найближчим часом ризикують взагалі "закоркуватися". 

redaktorОксана Чіх, головний редактор

 20 грудня у Верховній Раді були зареєстровані два законопроекти, прийняття яких зробить вживані автомобілі з-за кордону більш доступними. ГО "ЗАВТРА" разом зі спільнотою "ВільніЛюдиМаютьАвто" розробили пропозиції, які повинні значно спростити процедуру розмитнення, здешевити її та зробити автомобіль доступним кожному громадянину.

За коментарем журналісти звернулися одного з авторів законопроектів, громадського діяча, активіста ГО "ЗАВТРА" Михайла Катрука.

"Згідно з Стамбульською конвенцією, яка ратифікована Україною, ввезення транспорту, який використовується в комерційних цілях, можливе терміном до одного року. Кілька років тому була дуже поширена схема, коли люди купували авто. Оформляли його на іноземну фірму, у якій їх одразу ж оформляли водіями-експедиторами. Так вони їхали в Україну, де ніби-то виконували завдання цієї фірми.

Очевидно, що дуже багато людей користувались цими автомобілями не зовсім по призначенню. Вони в'їжджали в Україну на один рік в комерційних цілях, а насправді використовували автомобіль для особистих потреб. Коли наші можновладці зрозуміли, що це свого роду шпарина в системі, то почали з цим явищем боротися.

Але що найцікавіше, спочатку почали боротися з більш чесними людьми, так званими "транзитниками" (коли машина ввозиться з метою транзиту. І протягом недовгого періоду повністю законно перебуває на території України. Цей період невеликий, зараз 5 днів в межах однієї області, – ред.). Поступово зменшували термін транзиту, і в кінцевому результаті зараз власник такого авто може перебувати лише до п'яти днів в межах однієї митниці і десять – в межах двох.

Після того, як притиснули транзитників почали тиснути на тимчасове ввезення. Тобто, вимагати всі необхідні документи, щоб підтвердити комерційне використання автомобіля і основне, це вже згідно законодавства України, – спеціальну книжку, яка б підтверджувала або вантажні, або пасажирські перевезення.

Звісно, що таких документів в громадян не було, і це значно поглибило корупцію на митниці. Люди банально почали давали митникам «на лапу», щоб вони закривали на це очі. З часом схему просто прикрили, і не допомагала вже навіть корупція. Люди почали вигадувати інші схеми, наприклад, ввезення на іноземця.

Це коли шукають іноземця – "піджака", "верблюда", як їх називають, який ввозить авто в Україну, залишає його тут і зразу ж повертається додому, вже без авто. Через рік повертається в Україну, щоб цей автомобіль вивезти і ввезти наново. Не безкоштовно, звичайно. Ця схема досить поширена зараз, і так само активно з нею зараз борються митники, аргументуючи, що передавання транспортного засобу третій особі – це порушення митних правил і свідоме ухиляння від сплати митних платежів. А штраф за таке величезний", – прокоментував Михайло Катрук. 

За його словами, це спричинило черги на кордонах та сприяє корупції. Відтак ГО "ЗАВТРА" об'єднала зусилля зі спільнотою "ВільніЛюдиМаютьАвто" і почали розробку законопроекту, який би прибрав усі недоліки попердніх законів. Так проаналізувавши законодавство Європи, активісти дійшли до висновку, що вимоги стандартів потрібно залишити лише для нових автомобілів, а для вживаних – замінити на проходження технічного огляду. Це пропонують вони у своїх законопроектах.

"Обмеження року випуску автомобілів, на які діють знижені ставки акцизного збору, було прописане в угоду екологічним стандартам, адже Євро-5 запроваджено саме в тому році. І поставивши обмеження 2010 року випуску, можна було гарантувати, що новий на той момент автомобіль буде такого стандарту. Якщо ми забираємо обмеження щодо стандартів Євро, то це обмеження потрібно також забрати", – пропонує Михайло Катрук.

Оксана Чіх, редакторка "Порталу А4"

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити